Blog

Co robić w życiu zawodowym, aby być szczęśliwym?

Co robić w życiu zawodowym, aby być szczęśliwym?

Gdyby przeprowadzić ankietę wśród ludzi na ulicy i zadać im pytanie „co robić w życiu zawodowym, aby być szczęśliwym”? Prawdopodobnie usłyszelibyśmy większość odpowiedzi „trzeba znaleźć dobrze płatną pracę”, „wybrać odpowiedni dla siebie zawód”. Coś w tym jest, jednak tak postawione pytanie wymaga rozwinięcia odpowiedzi.

Poznaj samego siebie, a znajdziesz odpowiedź na pytanie, co robić w życiu zawodowym, aby być szczęśliwym.

Przede wszystkim ważne jest, aby poznać dobrze samego siebie, określić swoje zainteresowania, to w czym jesteśmy dobrzy, co sprawia nam największą radość, a także to, czy lubimy przebywać wśród ludzi, czy raczej wolimy ich unikać. Ważny jest także wybór odpowiedniej szkoły i kierunku studiów. Są to pierwsze kroki pozwalające osiągnąć późniejsze zadowolenie z pracy. Drugim krokiem jest postrzeganie swojej pracy, wyciąganie z niej pozytywów, korzyści. Warto także w pracy stawiać sobie realne cele, ambicje i dążyć do nich. Czasami wydaje nam się, że znudzenie pracą wynika z ciągłego wykonywania tych samych obowiązków i problem ten może rozwiązać jedynie zmiana pracy czy awans. Tak naprawdę radość z nowych obowiązków nie będzie trwała zbyt długo, dopóki nie dowiemy się, co jest powodem, odczuwania braku szczęścia i satysfakcji w pracy.

Zachowaj równowagę.

To, co robisz w życiu zawodowym, jest bardzo ważne. Warto jednak dać sobie szansę na odnalezienie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym. Staraj się nie spędzać w pracy więcej, niż jest to od ciebie wymagane. Miej czas na swoje pasje, wyjście z partnerem/partnerką do kina czy wspólne popołudnie z rodziną. Odpowiednio ułożony harmonogram pozwoli nie tylko na połączenie pracy z życiem osobistym, ale także zredukuje pojawiające się w pracy napięcie.

Nie patrz na bariery, które Cię otaczają.

Jeśli zastanawiasz się co robić w życiu zawodowym, aby być szczęśliwym to na pewno zapomnij o barierach! Nie myśl, że nie poradzisz sobie z nowym zleceniem, poprowadzeniem konferencji. Takie myślenie to pułapka, która zamyka Cię na nowe doświadczenia i tym samym szufladkuje. Innym bardzo wartościowym sposobem na odnalezienie szczęścia w życiu zawodowym jest własny plan działania, który tak naprawdę jest łatwy w przygotowaniu. Zastanów się, co daje Ci największą satysfakcję w pracy, do czego chcesz dążyć, co już udało Ci się zrobić, a co wg Ciebie powinieneś/powinnaś mieć. To ułatwi Ci podejmowanie decyzji i nowych wyzwań.

Bądź aktywny na co dzień.

Ćwicz! Staraj się minimum raz w tygodniu poświęcić czas na aktywność fizyczną, dzięki czemu podniesiesz poziom endorfin i zapobiegniesz spadkom nastroju. Warto podkreślić, że nigdy nie znajdziemy idealnej pracy, czyli takiej, która da nam miłą atmosferę każdego dnia, brak stresu, presji ze strony innych pracowników. Liczy się nasze podejście do wykonywania swojego zawodu, dlatego też skupiajmy się na pozytywnych aspektach pracy, a wówczas bez wątpienia nasze życie zawodowe będzie radosne i szczęśliwe.

Małe-wielkie zmiany.

Często nie potrzeba spektakularnych przemian i zwrotów akcji, by poczuć się szczęśliwym w miejscu pracy. Być może wystarczy kilka prostych wskazówek, które łatwo wcielić w życie, a które znacznie poprawią nasz komfort psychiczny. Oto one:

  • Rób przerwy. Praca to nie wyścig ( nawet, gdy mamy stos zadań „na wczoraj”). Zrób kilka krótkich przerw pomiędzy obowiązkami, a zobaczysz, jak bardzo wzrośnie Twoja efektywność.
  • Dbaj o porządek. Uporządkowane otoczenie = porządek w głowie. Zacznij od posprzątania biurka. Spróbuj również posegregować dokumenty i przywrócić ład w szufladach. Działa?
  • Zatroszcz się o dobre relacje. Życzliwa i pozytywna atmosfera w miejscu pracy to jeden z fundamentów dobrego samopoczucia. Dbaj o nią, a unikniesz niepotrzebnego stresu i zyskasz pomoc w razie potrzeby.
  • Zakładaj sobie realne cele. Codzienne rano zrób listę obowiązków, które będziesz w stanie wypełnić. Bądź ambitny, ale nie porywaj się z motyką na słońce. Zbyt duża ilość zadań i niemożność ich zrealizowania znacznie obniża poczucie satysfakcji!
  • Pielęgnuj life – work balance. Czyli równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Ważny, by nie zaniedbywać ani jednego, ani drugiego. Zarówno praca, jak i pasje czy spotkania z przyjaciółmi są ważne dla Twojego szczęścia i zdrowia psychicznego.

Szybki Kontakt

Lepiej późno niż później

Nigdy nie jest za późno, żeby zadbać o siebie lub o swoją rodzinę.
Skontaktuj się z nami, a postaramy się odpowiedzieć możliwie szybko.

NEFO

Naszą misją jest pomoc osobom uzależnionym i ich bliskim.

Dane Firmy

Ośrodek Terapii Uzależnień NEFO Sp. z o o., pl. 11 Listopada 10, 87-600 Lipno, Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000718590