Blog

Jak wspomóc praktykę mindfulness?

Jak wspomóc praktykę mindfulness?

Praktyka mindfulness (pol. uważność) termin ten bierze swój początek z niektórych elementów buddyjskich tradycji. Popularność tej metody na zachodzie zapoczątkował Jona Kabat-Zinna. Mindfulness to proces psychologiczny, polega on na koncentrowaniu uwagi na wewnętrznych i zewnętrznych bodźcach występujących w obecnej chwili, czyli na koncentrowanu się na tym, co „tu i teraz”. Cały proces rozwija się dzięki medytacji lub dzięki innym ćwiczeniom. Osoba praktykująca skupia się na bodźcach, które przychodzą z wewnątrz jej ciała oraz na tych, które doświadcza w danej chwili – zewnętrznych. Psychologia kliniczna oraz psychiatria biorą wiele zastosowań terapeutycznych opartych na praktyka mindfulness, ponieważ pomagają one ludziom cierpiącym na różne zaburzenia. Stosuje się ją przy redukcji objawów depresji, redukcji stresu, lęku oraz w terapii uzależnień, ponieważ zmniejsza ona gonitwę myśli, jak i niepokój.

Badania pokazują, że taka medytacja zapobiega ostrym chorobom układu oddechowego, ale również bólowi fizycznemu, w wyniku kilku unikalnych mechanizmów. Technika ta zyskała światową popularność jako metod a zarządzania osobistymi emocjami. Co za tym idzie, jest coraz więcej zwolenników tej metody medytacji, w dzisiejszym zabieganym i zestresowanym świecie. Praktyka mindfulness jest skuteczna – uspokaja, są nawet dowody naukowe, że potrafi zniwelować różne dolegliwości. Gdy jednak ciężko ci się skupić i w trakcie medytacji różne rzeczy cię rozpraszają, ułatwić skupienie może olej CBD. Czy zatem olej CBD może wspomóc praktykę mindfulness? Przekonajmy się o tym.

Mindfulness-inaczej tu i teraz

 

Medytacja mindfulness najczęściej kojarzona z buddyzmem, tradycją Wschodu. Amerykański uczony – Jon Kabat-Zinn, w 1979 roku założył Ośrodek uważności w Medycynie, Opiece Zdrowotnej i Społeczeństwie na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Massachussets. Według uczonego mindfulness to „stan świadomości będący wynikiem intencjonalnego i nieoceniającego kierowania uwagi na to, czego doświadczamy aktualnie. Definicja mindfulness mówi nam, że jej celem nie jest „odlatywanie” od aktualnie złej sytuacji czy stanu. Wręcz przeciwnie! Mówi nam o skoncentrowaniu się na nim „tu i teraz”! Medytacja pozwala odrzucić negatywne myśli o rozpamiętywaniu przeszłości oraz zamartwianiu się przyszłością, ponieważ te dwa czynniki są najczęstszymi przyczynami destrukcyjnego stresu. Doświadczanie konkretnej chwili w duchu mindfulness wiąże się z wyciszeniem emocji i swego rodzaju wyłączeniem umysłu. Szczególnie tej jego części, która wszystko filtruje, szufladkuje oraz ocenia przez pryzmat wcześniejszych doświadczeń i ukształtowanych poglądów.

praktyka mindfulness

Co daje praktyka mindfulness?

Nasza głowa ma tendencje do ciągłego kreowania rozmaitych scenariuszy o przyszłości, najczęściej tych najgorszych. Najprawdopodobniej wymyślane przez nas sceny z naszej przyszłości nigdy się nie spełnią, a i tak zatruwają nam życie w teraźniejszości. Co ciekawe, z jakiegoś powodu uwielbiamy również powracać do przeszłości. W efekcie zapominamy o teraźniejszości i przestajemy być w niej w pełni. Taki przebieg jest smutny, ponieważ najbardziej istotne dla naszego życia jest to co dzieje się w obecnej chwili. Dodatkowy stres i złe emocje budzi przeżywanie przeszłości i przyszłości w czasie teraźniejszym. Nadmierne roztrząsanie przeszłości może prowadzić do depresji, a przyszłości – generować lęki.

Dzięki medytacjom jesteśmy w stanie powrócić do równowagi emocjonalnej oraz nauczyć się na nowo koncentrować i relaksować. To właśnie medytacja mindfulness pozwoli w pełni wyzwolić się z błędnego koła rozgrzebywania przeszłości oraz martwienia się o przyszłość. Faktem jest, że trening mindfulness działa odstresowywująco, uczy opanowania w stresujących sytuacjach, które kiedyś generowały gniew oraz zdenerwowanie. W efekcie człowiek staje się szczęśliwszy, spokojniejszy i bardziej świadomy swoich procesów poznawczych. Dzięki treningowi potrafi cieszyć się i czerpać radość z każdej przeżywanej chwili.

praktyka mindfulness

Olej CBD w medytacji mindfulness.

Istnieje kilka różnych technik stosowanych w praktykowaniu medytacji mindfulness. Najbardziej popularna z nich polega na tym, by w pozycji siedzącej zamknąć oczy i przenieść całą uwagę na oddech. Niestety większości ludzi na początku ciężko się skupić na wyżej wymienionej czynności. Pełen stresu dzień, ciągły bieg, nerwy, pretensje najbliższych, problemy w pracy nie pomagają we wprowadzeniu się w stan uważności. Dlatego w takich sytuacjach można stosować olej CBD. Zawarty w oleju kannabidiol działa zarówno antystresowo, jak i antylękowo, dobrym sposobem na przygotowanie się do medytowania może być suplementowanie oleju. Regularnie przyjmowany olej CBD będzie więc sprzyjał treningowi mindfulness. Co więcej, będzie także wspierał jej efekty. Medytacja mindfulness wyciszy nas i odstresuje na poziomie umysłu, a olej CBD na poziomie ciała.

Szybki Kontakt

Lepiej późno niż później

Nigdy nie jest za późno, żeby zadbać o siebie lub o swoją rodzinę.
Skontaktuj się z nami, a postaramy się odpowiedzieć możliwie szybko.

Naszą misją jest pomoc osobom uzależnionym i ich bliskim.

Dane Firmy

Ośrodek Terapii Uzależnień NEFO Sp. z o o., pl. 11 Listopada 10, 87-600 Lipno, Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000718590